A Küklopsz Műhely egy 2003 novemberében alakult filmes műhely, ahol a tagok megismerkedhetnek a filmkészítés rejtelmeivel, elsajátíthatják a kamera előtti és mögötti „viselkedést”. Ez egy olyan szakmai műhely, ahol a foglalkozások résztvevői játékos és drámajátékos feladatokban vesznek részt, beszédgyakorlatok során megtanulják a helyes és érthető (filmre vehető) tiszta beszédet, mozgástréningek során erősítik fizikai állóképességüket. Mindezeket pedig a tagok filmek készítése során kamatoztathatják. A „filmjátszókör”, ahogy nevezik saját magukat, azzal a céllal jött létre, hogy igényes filmalkotásokat hozzanak létre, és hogy hasznosan töltsék el a szabadidejüket. Tagjai között az ELTE, a SZFE, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem is képviselteti magát.
A Sirályban négy filmüket vetítették le:
• Tóbiás (2003) Mádl Miklós rendezésében
A film első mondatai Franz Kafka A törvény kapujában c. művére emlékeztettek. Az őrt itt a vasutas (Dobó Dániel) személyesítette meg. Ez a férfi senkit sem akart átengedni a vasútállomás várótermén, hogy megakadályozza, hogy elmenjenek a vonattal, hiszen az elutazás egyenlő a meneküléssel. De ordítozása hasztalan volt, az emberek felszálltak a vonatra.
• Határ (2004) Horkai Tamás rendezésében
Itt is az utazás motívum volt a meghatározó, valamint az emberi kapcsolatok, illetve azok hiánya. A főszereplő (Erős Zoltán) végig keresett valamit vagy valakit (a piros ruhás nőt- Fekete Gabi), de azt nem érte el, a kapcsolatfelvétel sikertelen volt. A film végén kiderül, hogy csak álmodott, le kell szállnia a vonatról, mert a határra ért. Mindez tényleg csak álom volt?
• Isapur (2005) Mádl Miklós rendezésében
Ebben a kisfilmben is megtalálhatjuk a keresés motívumát, de az érzelmeké a főszerep. A fiú (Herczeg Tamás) meg akarja menteni haldokló apját (Michael Mehlmann), de elbukik a nő (Bánfalvi Eszter) keresése miatt, aki valójában maga a Halál.
• Vadon (2006) Horkai Tamás rendezésében
A történet egy erdőben játszódik, ahol három fiú (Erős Zoltán, Kiss Miklós, Pál András) kirándulni, hiúzra vadászni indul, merthogy abba az erdőbe telepítettek pár hiúzt. Ismét a keresés motívum az, ami uralja a filmet, illetve az olyan érzelmek, mint a kíváncsiság, ami arra buzdítja a fiatalokat, hogy a kerítésen átmászva, tiltott területen bolyongjanak a hiúzok miatt.
Kár, hogy a vetítővászonként szolgáló lepedő miatt kevésbé tudtam élvezni a vetítést. De a leginkább azt sajnálom, hogy az alkotókkal nem tudtam beszélgetni, mert nem voltak jelen.
1 megjegyzés:
csak annyi jegyeznék meg, hogy jelen voltunk, csak nem pont a vetítésünk alkalmával, hanem később.
üdv
ht
Megjegyzés küldése