2007. november 22., csütörtök

Interjú Bognár Endrével

A drámaíró pályázat nyertesét is sikerült „elkapnunk” néhány kérdés erejéig. Egyfelvonásos drámájának címe: Megálló.

- Melyik egyetemen tanulsz?
- Az ELTE-n vagyok német és filmszakon sokadik éve.
- Hol hallottál erről a pályázatról?
- Ez nagyon egyszerű, ki volt rakva a faliújságra egy plakát és onnan olvastam a lehetőségről.
- Azonnal kedvet kaptál az írásra?
- Mondjuk azt, hogy volt már valami elég régóta a fejemben és ez így egy jó alkalom volt, hogy végre megírjam.
- Ez volt az első munkád?
- Igen.
- Szóval az első drámáddal nyertél. Ez nagy teljesítmény. Röviden összefoglalnád nekünk?!
- Maga, ami történik benne, annak az az érdekessége, hogy nem történik benne semmi. Egy férfi áll egy órán keresztül egy megállóban és összefut érdekes emberekkel, velük beszélget.
- Honnan jött az ihlet, ez a téma?
- A saját életből. Az ember ül otthon, a papír fölé hajol és elképzel egy helyzetet, ami ehhez hasonló. Áll egy ember magányosan egy buszmegállóban, valahol a nagyváros külső részén, várja a buszt, ami persze nem jön. Ez benne van a való életben.
- Volt arra lehetőség, hogy elolvasd a többiek írásait?
- Nem hiszem, nem hallottam ilyenről, de kíváncsi vagyok az írásaikra, szívesen elolvasnám őket.
- Mit szólsz Nánay István kijelentéséhez, miszerint idén nem osztott volna ki első helyet?
- Csak annyit, hogy mégis adott.
- Köszönjük!
- Én köszönöm az érdeklődést.


Saliga Réka
Szabó Ildikó

Nincsenek megjegyzések: